Nu börjar säsongen, väl? Eller hur var det…

Borde kanske skriva en rad om att säsongen är på väg att ta slut, landsvägssäsongen that is! Problemet är bara att det inte känns som att den är på väg att ta slut, den är på väg att börja och det är helt sant! Uttalade min oro förra året vid den här tiden min oro över just det faktum att säsongen var på väg att ta slut på twitter. Fick till svar av Johan att det är ju nu den börjar, han åsyftade såklart CX-säsongen, jag var rätt snabb med att påpeka att det där var nog inget för mig med min artros och stelhet. Men han hade sått ett frö i mitt huvud, en nyfikenhet, hur vore det att tävla i CX som Nys och grabbarna? Det ena ledde till det andra och utan att jag ens visste hur det gick till var jag och Contis anmälda till CX-cupen i Göteborg. Fram till dess hade vi bara lekt cross i Hökåsengropen och hade egentligen ingen aning om hur det skulle bli. Jag har säkert skrivit det här förut men det tål att upprepas, när jag rullade in i skogen vid Slottsskogsvallen första gången var jag seriöst osäker på om jag ens skulle ta mig runt ett varv. Än mindre ta mig runt utan att bli varvad, jag lyckades med bägge grejorna, alltså ta mig runt och inte bli varvad. Resten är som man säger historia! Jag har fortfarande artros, jag är fortfarande stel och kan inte kasta mig upp på cykeln utan mellansteg på pedalen som en följd av detta… Men jag har fortfarande sinnessjukt kul på crossen och som jag sagt innan det jag förlorar där lär jag få ta igen genom att cykla snabbare än dom andra där det går…? Kanske…
Skärmavbild 2014-09-02 kl. 13.07.24
Ramundercrossen förra året, för stor och alldeles för tung cykel, fantastisk vintertjänare dock, pansarvagnsstyle…

Hänvisar även till dom där fantastiska videobloggarna del 1, del 2 och del 3 vi/jag gjorde i samband med Göteborgshelgen, kanske börjar bli hög tid för en igen. Men vi ska ju ändå till Göteborg i november på SM-helgen, kanske kan vänta till dess?

Så, även om jag avslutar landsvägssäsongen på hemmaplan i och med Anundsloppet på söndag morgon så kan vi vara helt överens om att säsongen knappt har börjat ändå… Det känns ju fantastiskt detta! Lika fantastiskt som det ska bli och plåga benen ur sig med intervaller med klubben ikväll om benen känns lika usla som imorse kan det bli stor underhållning.

2 reaktioner på ”Nu börjar säsongen, väl? Eller hur var det…

  1. Cykelkatten september 2, 2014 / 11:22

    Haha pansarvagnstyle! Dina uttryck alltså 😉 Letar febrilt efter cross för min plånbok…

    • swyzak september 2, 2014 / 11:37

      Ja, men det är ju sant, den är grym på vintern, sätt en kurs och den skär genom allt… =) Hoppas du hittar någon det vore ju fantastiskt roligt!

Lämna en kommentar