Skjuter från höften

Morgonen bjöd alltså besök på sjukhuset, som jag tror jag nämnde så ringde min ortopedläkare helt oförhappandes upp mig för några veckor sedan och ville träffas för att se om jag var någon man kunde hjälpa med nya metoder och reducera smärtan från min artros. Imorse spenderade jag 2 h där, röntgen och läkarbesök och allt… Inte för att jag ville utföra någon operation som skulle sabba säongen 2013 men ändå, om det fanns möjligheter så hade jag gärna gjort det nästa vinter. Nu har jag inga problem med min högra höft (till vänster i bild), inte som jag känner av och att utföra en sådan operation skulle om det går fel innebära att snabba upp artrosprocessen där och den vänstra (till höger i bild dårå) går inte att göra något åt och det är ju den som gör att jag slutat springa. Det är den som gör att jag ser ut som Chris Anker Sørensen när jag cyklar såklart, men det får jag leva med… Folk kommer iaf känna igen mig på håll…!

Uppenbarligen bara att köra på, det förändrar ingenting i min cyklande planer, vi siktar mot säsongen 2013 med spänd förväntan, träningslägret kryper närmare och så även tävlingsdebuten, vilken tävling det kommer ske i är lite oklart.

2 reaktioner på ”Skjuter från höften

  1. Snopp! 😛

    Nä men håller tummarna för att du får en smärtfri säsong. Typiskt att de som lever som hälsosammast ska drabbas av såna skador. Tack för det, ödet liksom :/

    • Jag har en situation som är helt okej, klart jag skulle önska att det inte gjorde ont ibland och att jag var rörligare… Men jag får kompensera mina tekniska brister med att cykla snabbare än alla andra… =)

Kommentera

