Det är idag det händer!

Skärmavbild 2014-06-13 kl. 07.21.47
Idag känner jag mig fräsch nog att sparka igång med träningen mot 2015 på allvar. Jag har haft mycket tid på mig att tänka över träning och tävling under kommande år när jag inte har kunnat träna på nästan en vecka, en sak är klar, så här utvilad har jag inte varit sedan 2011 när jag slutade springa… Det ser jag som positivt, jag är mentalt laddad!

Hur tänker jag då? Mitt stora fokus kommer ligga september-december och cykelcross-säsongen, det är där jag känner att jag vill ta dom stora kliven. Men för att nå dit lär man träna och ha kul, och att ha kul det är att tävla och träna på landsväg. Det som kommer förändras är att jag kommer addera fler cross-specifika pass även under vår/sommar. Men farten och uthålligheten man får med sig från landsvägstävlande skulle jag inte vilja vara utan. Så jag kommer förmodligen försöka pricka så många LVG-tävlingar jag kan fram tills dess att jag ser att cross-arrangemangen blir såpass många och ofta att jag kommer skifta fokus helt. Min förhoppning är ju såklart att det ska finnas cross-arrangemang på träningstävlingsnivå under hela året att välja på… Så om någon tvivlade så kommer det bli en hel del landsvägstävlande även i år och förhoppningsvis kan den mer avslappnade inställningen till det göra att jag kan köra ännu bättre.

Nu har jag svamlat nog, benen ska få snurra igång lätt på trainern ikväll och sedan ska benen späkas på gymet imorgon. Helgen kommer om allt rullar som det ska bestå av in alles 8 h+ distans…

För övrigt jobbar vi stenhårt på att göra 2015 ännu crossigare och bättre på en lokal nivå… Mer om det sedan!

Bring on 2015…

6 reaktioner på ”Det är idag det händer!

  1. Weehooo!!!! Jag ska ta tag i 2015 någon gång efter 2:a Jan. Först ska jag leva livet i tre veckor i CA, USA!!

Kommentera

