Hempendlingsintervaller powered by skumtomtar!

Hej på er, nu sitter man här i soffan och är lite småtrött, det är väl ändå en för trevlig känsla. Trevlig var väl även julfesten och skratten ville lixxom aldrig ta slut, men jag var till sist tvungen att kasta in och ta itu med det första intervallpasset mot 2015. Funderade ett tag på om jag skulle cykla hem och sedan slänga upp mig på trainern men insåg att det vore väl roligare att försöka bli trött ute om det gick.

Körde på exakt samma sträckor längs hempendlingsvägen som förra året, det finns några bra bitar där man kan cykla på utan att behöva bekymra sig för korsningar och sånt, 4 intervaller om runt 5-6′ blev det, satsade på att landa i tröskelansträngning för det är där jag vill jobba just i den här fasen av träningen. Ska väl inte säga att det kändes jättelätt, men hyfsat ändå, kan nog bli något av det här om jag sedan kompletterar med längre trösklar i veckorna jag har barnen så ska jag nog försöka behålla pendlingsintervallerna på agendan för det minimerar ändå tillfällena man får sitta av på trainern.

Nu är det snart dags att slänga sig i bingen!

Kommentera

