Inget är väl som 4:e adventsbonken eller?

Hej på er, jag försöker plocka ihop bitarna av mig själv efter dagens distanspass, det går väl sådär… Har såhär långt hunnit somna en sväng under cyclocrossen från Namur, denna gång tajmade jag det bättre så jag vaknade med två varv kvar och kunde se Kevin Pauwels vinna igen. Förmodligen ska jag väl göra något som typ slå in julklappar också ikväll, men jag måste nog sova en sväng till först.

Aja, rullade ner till Berget och mötte upp Contis, Katja och AK som skulle bli mina partners in crime för dagen. Det var väldigt svårt att klaga på vädret, några minusgrader och strålande sol, något man inte direkt blivit bortskämd med på sistone. Synd bara att någon hade satt på mig bajsben också, kändes skit första 45 minuterna innan det släppte lite grand och jag kunde börja jobba pansarvagnen lite. Planen var massa fina grusvägar så vi rullade in på en….
Skärmavbild 2014-12-21 kl. 16.39.03
Som ni ser så hade skridskor funkat skitbra på den, jag är inget superfan av att cykla på skridskobanor och har undermåliga dubbdäck för sån här cykling så efter någon kilometer vände jag och trodde inte jag skulle få se dom andra mera. Men först kommer Contis tillbaka och sedan AK och Katja… Vi skissar om och kör asfalt istället, eller vi blir jag och Contis då Katja och AK tar en kortare väg hemåt…

Vi rullar genom Hallsta och ut på den idylliska och rullande Olbergavägen som är helt fantastisk i solskenet, benen börjar ruttna och jag funderar på att nypa min nödraket men tänker att jag baske mig ska hålla mig till 3 timmar och ge mig själv en chans att bli bättre på att få kroppen att jobba med fett som bränsle den här vintern… Rätt snart får vi något annat att tänka på, vi närmar oss en tight kurva och jag ser på håll en mindre lastbil och hojtar till Contis att vi får möte…. Vi möts mitt i kurvan, lastbilen ser trots möte inte oss alls, han försöker ta den tightaste passagen i kurvan, det vill säga den yta som vi har att befinna oss på… Jag försöker bromsa men det släpper på frosten och måste släppa om jag inte ska få ställ på cykeln, lastbilen passerar mig med centimeter till hans backspegel… Först efteråt inser jag hur läskigt det var och att chauffören av lastbilen förmodligen inte ens efteråt sett att vi var där…. Lite skärrade rullade vi vidare mot Ramnäs via lite fina småvägar, nu börjar jag bli riktigt seg i benen….
Skärmavbild 2014-12-21 kl. 16.37.23
Efter  3 timmar nyper jag passande nog en djupfryst skumtomte (jag vet det står 2.55 på klockan men jag åt den inte vid bildtillfället) får en tillfällig sockerkick som står sig till Skultuna sedan är det bara att motverka förfallet bäst jag kan… Contis ser pigg ut och i varendaste motlut som protesterar benen å det grövsta…. Vinglar till sist hem och slänger mig på hallgolvet, det är väl för kul att cykla?
Skärmavbild 2014-12-21 kl. 16.38.45
Totalt blev det 4 h 30 min och nästan 10 mil…. Ni kan ju se hela klabbet här.

Först hade jag planer att cykla till jobbet imorgon bitti, det har jag inte längre… Ty jag har inga ben! Hepp!

En reaktion på ”Inget är väl som 4:e adventsbonken eller?

Kommentera

