Julen 2014 är till ända… typ!

Nämen hej, sådär nu har lugnet lagt sig, julfirandena är avklarade, firade med barnen och mina föräldrar och bästa farfar den 23:e
Skärmavbild 2014-12-25 kl. 18.58.25
Barnen skiner ihop med granen och paketskörden under densamma…

Det blev en riktigt trevlig dag och barnen verkade supernöjda med vad som fanns i deras paket.
Skärmavbild 2014-12-25 kl. 18.58.38
Själv blev jag rätt helnöjd med barnens julklapp till sin gamle far…. En rejäl tegelsten till bok som lär räcka till Touren startar i juli 2015 om man ser till sidantalet… Eller så får jag gubbkvarta mindre och läsa mer helt enkelt, också en lösning.

Igår så, den officiella julaftonen som barnen skulle fira med sin mor och jag med mina föräldrar och bästa farfar igen, fast ute i Surahammar och utan paket, bara gemyt helt enkelt. Jag skulle cykla dit, min plan var att ge det där Festive 500 ett försök i år igen fast jag har barnen mer under perioden denna gången… Det var en übertrevlig repa till Sura i eftermiddagssolen, inte lika trevliga ben men man kan inte få allt. Blev bara 4 mil så där börjde jag lite inse att det nog skulle bli extremt svårt att skrapa ihop 50 mil till nyår. Men så lätt ger man sig ju inte.

Skärmavbild 2014-12-25 kl. 18.58.53
Cykeln vilar sig lite fint sådär….

Efter en rolig julafton så var det så idag dags att trampa hemåt, min plan var först att skrapa ihop 4-5 timmar och minst 10 mil eller något, men när det var -12 när jag rullade iväg så insåg jag att det förmodligen bara var dumdristigt för en tyglapps skull. Frös egentligen inte så mycket om något annat än ansiktet, men telefonen ballade ur på grund av kylan och det gick svinigt sakta eftersom musklerna stelnar upp… Gnetade runt Lisjö, Hallsta och sedan hem, sedan fick det räcka, med vind i nyllet sista biten blev det rätt oskönt… 56 km och nästan 3 h är max vad jag mäktade med… Bye, bye, Festive 500… Men förhoppningsvis fick jag hygglig träning idag och igår ändå…

Vad som inte hänt över jul är att bilisterna blivit vänliga i trafiken, idag fick jag tiotalet omkörningar vid möten med andra bilar trots snö och halka…. Så mitt liv var inte mer värt över jul än det brukar vara under resten av året, skönt att man kan leka med cyklisters liv året runt… Jag när saker är… SOM VANLIGT!

Annars har jag varit produktiv i eftermiddag och frostat av frysen och skruvat ihop nya köksstolar, saker man hinner när man inte cyklar 5 timmar.

Kommentera

