Ibland så…

Imorse när jag vaknade var det -14 grader och då hade jag ändå lyxat till det med sovmorgon… Kände helt ärligt inte lusten att frysa nyllet av mig en dag till så jag tog en lugn morgon och lät det bli lite som det blev… Prioriterade förhoppningsvis rätt och det blev ingen cykling ute alls idag. Framåt eftermiddagen slängde jag mig upp på trainern för lite intervaller av vilket det har blivit sparsamt med under julen.

Hade en plan om att köra långa intervaller men efter 5 minuter på den första kände jag direkt att benen inte skulle vara med mig så det blev en rätt blandad kompott istället.
5′ @ 258W (4,2 W/kg)2′ @ 256W (4,2 W/kg)
3′ @ 267W (4,4 W/kg)
3′ @ 267W (4,4 W/kg)
2′ @ 274W (4,5 W/kg)
1′ @ 359W (5,9 W/kg)
30″ @ 358W (5,9W/kg)
Den sista 30 sekundaren skulle ha blivit en minut men där var benen rökta, det blev ett helt okej pass men knappast som jag hade tänkt mig, eller jag hade tänkt mig att bli trött och det blev jag ju såklart!
Skärmavbild 2014-12-26 kl. 16.06.58
Annars landade jag i soffan och fick se Lars van der Haar tvåla dit Kevin Pauwels i Zolder, det fick mig sjukt sugen på nästa års cross-säsong, jag hoppas den startar tidigt med geggiga vårcrossar i Gropen så snart snön och kylan släpper greppet…. Visserligen göder jag och Björn en plan om en episk vintercross i vinter, men den bygger på lite mer snö än vad vi har idag… Typ såhär:

Kommentera

