En dag med varierande ben…

Gokväll, eftersom jag har jobbat idag har jag även cyklat till och från jobbet (med varierande skarvningar och varierande ben). Imorse var det sådär sunt kallt ute när jag cyklade iväg, alltså typ -13 grader igen, men det var inte allt… Någon hade under natten skickat på mig riktiga bajsben… ”Ischlo Pischlo” som Kenny Starfighter skulle ha sagt om det och det sa jag nog själv innerst inne också, det gick sjukligt sakta hela tiden imorse och det är ju inte kul… Så jag var mest glad när jag efter 50 minuter-isch kom fram till jobbet.

På lunchen var jag med Danne The Economist till våning nio och köttade ben och då hade dom konstigt nog bytt skepnad till diamant-ben, jävligt konstigt det där faktiskt hur kroppen funkar. Så nu på kvällskvisten tänkte jag ändå att jag skulle skarva lite extra när ändå temperaturen stigit till sommaraktiga -5 grader. Först gjorde jag något jag inte gjort sedan jag började vintercykla i år, nämligen slängde upp kedjan på storkakan, tänkte väl att jag skulle bli stark ändå i vinter nämligen. På cykelvägarna genom stan kändes benen fortsatt bra och sedan var min plan att köra cykelvägen till Skultuna t/r (vilket jag också gjorde). Den är dessvärre inte plogad sedan 1700-talet, nu har det visserligen inte kommit mycket snö, men den som har kommit har fått ligga där och gotta sig och är riktigt kärv och tungrullad, slutar du trampa stannar du, jag behöver väl inte säga att det inte gick fort där.
Skärmavbild 2014-12-29 kl. 18.53.22
Vid ”milstenen” på väg från Skultuna… Storkakan still…

Snurrade mig till sist hem och den där resan till Skultuna slet en del på benen, men nu har jag fyllt på igen med Freddans grymma hemmagjorda pizzor som blev kvar sedan i lördags… HCHF!

Vill ni se hela kvällens fest, som blev 1 h 40 min till sist så hittar ni den här.

Kommentera

