Morgonplågan

Man älskar att man vet morgonmönstret nuförtiden, förvisso hade jag en viss känsla redan igår kväll om att någon skulle ha smugglat på mig bajsben igen över natten… Sedan var det väl för mysigt att det hade snöat några centimeter också under natten, men det var ju inte direkt till min fördel när det skulle trampas till jobbet… Blev runt 50 minuter imorse igen, hann inte speciellt långt på den tiden men ändå, träningen blev av och det måste väl ändå räknas för något.
IMG_4671
En vacker morgonvy, möjligen var hastigheten över 20 km/h här, men förmodligen inte…

Efter idag stundar dock ledigt till måndag och eftersom jag har barnen till söndag morgon blir det inge cyklande ute innan dess, ska väl försöka förhindra det fysiska förfallet med lite trainerintervaller iallafall. Annars blir det ett kavlugnt nyårsfirande med barnen i hemmets lugna vrå eftersom jag inte riktigt pallat styra upp något, men det ska bli skönt. Melker har tingat på taco-buffé med den viktiga skillnaden att den ska dukas upp på diskbänken istället för köksbordet, det är då det är fest enligt Melker. Innan dess räknar jag med lite nyårsbandy på isbanan bakom huset om minusgraderna håller i sig!

Nu dom sista arbetstimmarna för 2014 sedan en liten runda hemåt. Hepp!

Kommentera

