Vi avrundar väl det här året – Gott Nytt År!

Idag är det så årets sista dag, firade med sovmorgon till 08.30, har man barn så är det sovmorgon med plusmeny så jag kände mig riktigt utsövd när jag vaknade, bara det en skön känsla.

Efter frukost tog jag med barnen (eller om dom tog med mig) till skridskoplanen bakom huset för nyårs-bandy. Jag och Folke mot Melker… Det blev alltså Arsenal (jag vet märkligt värre) mot VSK, det hela slutade 21-20 efter en timma.
Skärmavbild 2014-12-31 kl. 14.44.20
Vid ställningen 13-13 begärdes time-out, den behövdes tydligen…

När jag ändå var uppvärmd så föddes en vag plan att göra något som jag klurat på ett bra tag nämligen beta av Kompiskampen, det där att damma 20 minuter så hårt man orkar. Sagt och gjort, slängde på den episka 16:e etappen från årets (ja, det är fortfarande 2014) Giro och värmde upp benen som var rätt post-bandysega… Efter 15 minuter dunkade jag igång, valde en lätt passiv inledning med min erfarenhet av att spränga mig på trainer, dom första 5 minuterna hade jag ett snittwatt på 272, sedan kom jag in i det och fick grisa en del sista 5 minuterna men kunde arbeta mig upp till 282W till sist över dom 20 minuterna.
Skärmavbild 2014-12-31 kl. 14.45.02
Dimmigt i huvud, dimmigt i bild, dött i benen…

Egentligen ett bättre resultat än jag förväntat mig men samtidigt ett kvitto på att det finns en del att hämta i benen. 4,70W/kg blev det ändå… Med tanke på att snittpulsen hamnade sisådär 15 slag under max så finns det mer att plocka, snart matchar kanske benen pumpen också. Då ni!

Nyår firas med tacobuffé med barnen, det som gör det nyårsmässigt är att vi dukar buffén på diskbänken istället för på köksbordet, snacka fest!

Annars får ni väl vänta på någon form av sammanfattning av året en dag eller två, ser framemot ett bra 2015, ett crossigt, cykligt år!

Tack alla som orkar läsa och hoppas ni hakar på nästa år också!

Kommentera

