Hook it to my veins

Hepp, idag fick man väl bli sådär trött igen, fantastiskt! Lämnade barnen vid 09.00 och klockan 10.00 skulle jag möta upp Boonen och förhoppningsvis några flera för lite distans i finvädret. När Domkyrkan slog 10.00 hade ingen dykt upp, antagligen för skönt i sängen or something så jag trampade iväg.
Skärmavbild 2015-01-04 kl. 16.30.52
All smiles innan avfärd från Djäkneberget.

Insåg rätt tidigt att det skulle kunna bli lite smygjobbigt i motvinden idag så jag valde att öppna ut mot Skultuna, det vill säga rakt in i vinden, det var ju ett mysigt vindsus konstant dom kommande två timmarna. Jag hade lätt kunnat bränna hela passet med en gång genom att ligga på för mycket i motvinden men jag lyckades ”pejsa” mig själv rätt bra och efter två timmar hade jag kommit imponerande 4 mil och befann mig Ramnäs. Här kunde jag börja svänga in i vinden igen, en befrielse helt klart att slippa höra vindsuset och istället höra dubbdäcken mot asfalten. Man hade med lätthet kunnat framför racer idag men är det vintercykling ska man baske mig härdas med dubb och tunga cyklar.

Har som jag skrev tidigare försökt applicera taktiken inget käk innan 3 h gått på ett pass, första gången sket det sig rätt rejält, sedan dess har det gått bättre och bättre, idag var jag enbart hungrig men ingen tillstymmelse till kraftlöshet efter 3 h när jag ändå fiskade upp 1/4-dels kexchoklad och stillade hungern.
Skärmavbild 2015-01-04 kl. 16.31.19
Vackert värre vid Lisjö…

Sedan hade jag hyggligt gynnsamma vindar resten av resan, det var bara sista 6-7 km genom stan och hem som jag vände in i ”väggen” igen och då med 4 h 30 min på klockan så var det ingen fest direkt, men jag kom hem och tar med mig en god känsla helt klart, att bli trött på slutet hör väl till, men det var aldrig någon kris under passets gång. Det blev till sist 4 h 48 min på uret, ni kan väl se hela festen här.

Kom hem och kunde ladda i med ett halvt kilo lasagne och kolla cykelcrossen på tv och det känns inte direkt som det kommer bli så många knop gjorda i eftermiddag, jag har dammsugit, det känns som det får räcka. Annars skulle jag mest vilja ha cola på dropp eller något… Hook it to my veins lixxom!

Kommentera

