Hvardag igen

Det här med helgdagar till höger och vänster, nu är det iallafall slut med dom och nästa inträffar om jag inte har helt fel först vid påsk va? Skönt så man kan komma in i rutinerna igen… På tal om in i rutinerna, cyklade till jobbet imorse, egentligen inget konstigt med det men jag var inte helt hundra sugen! Vaknade inatt av att vinden ven runt knutarna i bästa ”Barnen från Frostmofjället”-style-e… Såg sedan snön när jag klev upp, fajtades en stund med skallen om jag skulle köra eller inte och kom till sist fram till att det är bäst för både kropp och knopp och cykla lite.

Kan inte direkt säga att det var pigga ben som sladdade runt imorse men det var baske mig rätt mysigt och man kan ju aldrig ångra ett pass på cykeln lixxom. Blir väl någon form av repris på det i eftermiddag och sedan en snabbdusch innan möte med VCK, blir väl bra så…

Imorgon ska jag köra torsdagsspinningen så får blodsmak i munnen är planen, om man får tro Stravas fitness & form tabell så är jag en bit från var jag var i somras när formen var som bäst (det vill säga i juli/augusti), samtidigt så ser jag att den är på uppåtgående sedan säsongsuppehållet och det är ju egentligen bara lite drygt 5 veckor sedan jag körde igång.
Skärmavbild 2015-01-07 kl. 12.52.03
Snart är vi väl här igen, jag och Melker på hans första LVG-repa till Skultuna från somras. Jag hoppas det blir flera av dessa under sommaren som kommer.

2 reaktioner på ”Hvardag igen

Kommentera

