Styrkefyror, bandy och Mandalorianer

God eftermiddag, gubbkvartar mig väl lite i soffan medans barnen sprang glada i hågen iväg till pulkabacken bakom huset i snöstormen… Idag har vi hunnit med två bandyträningar, först Melkers sedan Folkes. På Folkes träning kastade både jag och Melker in lite åkning, förbannat kul, vi vässade på våra skott, det är förbannat kul det där med bandy, synd att det bara blev tre säsonger för egen del… Finns det gubb-bandy? Inte hockey-bockey alltså utan bandy på riktigt?

Efter lite lunch så blev det trainer för min del när barnen lekte så fint. Styrkefyror var planen och styrkefyror blev det.
Skärmavbild 2015-01-10 kl. 14.56.31
Efter att ha kört benpass på lunchen igår så slog det inte direkt gnistor om benen men eftersom vi ska till Linköping på poolspel med Melker hela dagen imorgon så kändes det bättre att klara av intervaller idag istället. En heldag vid en bandyplan med resa och allt brukar kunna göra att man är rätt slut när man kommer hem. Passet då, jodå, det blev helt okej ändå, försökte ligga mellan 55-60 i kadens la dom två första på 240 resp. 244 watt innan jag snäppte upp motståndet i trainern på dom två sista som jag la på 261 resp. 267 watt således en progressiv och fin utveckling även om det sista var med mycket vilja. Lite irriterande är det dock att trainern slirar en del i motstånd när man kör på så låg kadens och med högt motstånd. Får försöka justera upp det till nästa gång, annars tror jag på lite kontiniutet i dom här passen framöver. När jag klev av trainern möttes jag av detta:
Skärmavbild 2015-01-10 kl. 14.56.46
En Mandalorian i vardagsrummet lixxom… Typiskt bra lördagseftermiddag lixxom!

Sedan slog vi sönder pepparkakshuset till barnens stora glädje och nu ligger man här…

Nu snubblade barnen från Frostmofjället in igen… Hepp!

2 reaktioner på ”Styrkefyror, bandy och Mandalorianer

  1. Det där med slirning känner jag igen från min trainer också.
    Jag tycker att det funkar sådär med låg kadens för mina knän men det är ett bra sätt att köra på som du säger. Bara det här med kontinuiteten,
    Hockey bockey? Bandy i rink? Rinkbandy alltså? Det körde jag mycket som tonåring.

  2. Knäna mina klarar det där, men det är lite störande med slirandet då belastningen blir lite ojämn, men jag tror att man blir cykelspecifikt stark av det….
    Hockey Bockey är väl typ Rinkbandy ja…. Fast jag vill ju åt the real deal…

Kommentera

