En lång rackarns dag…

Idag blev det en lång dag, vi skulle ju som bekant åka till Linköping för poolspel med Melkers bandylag. Men redan när jag tog bilen till samlingen där bussen skulle hämta upp oss insåg jag att det kanske inte skulle vara så smart att köra dit…. Oplogade vägar, snö, blåst och morgonmörker känns inte helt safe. Som befarat togs det sunda beslutet att skippa det och vi kunde alla åka hem och lägga oss i sängen igen, rätt skönt…

Fick ju lite tid över så jag slängde på dom nya dubbisarna på vintercrossen, rent estetiskt blev det ett lyft, hoppas det ska greppa bättre och rulla bättre också. Efter det var det så dags för Melkers fotbollsträning, jag kunde sitta där och kolla på i en timma, skön träsmak från gympasalsbänken.

För att vi sedan inte skulle ha tråkigt en söndag så skulle sedan Melkers bandylag ihop med övriga VSK-ungdomar åka ett varv innan VSK-Broberg och sedan blev vi kvar och såg matchen också (vilket inte gjorde någon direkt lycklig).

Efter lite middag så kände jag mig jävligt seg och inte direkt upplagd för att träna, men jag vet att det är just efter sådana här dagar som en stund på trainern betyder mycket för skallen om inget annat. Bara lätt snurrande då dom tre senaste dagarna kvalitetsmässigt varit rätt tuffa….
Skärmavbild 2015-01-11 kl. 20.11.41
Nu blir benen förhoppningsvis lite piggare så det ska bli lite kvalitetsträning i veckan som kommer, det blir nog bra det…

Kommentera

