Snillen spekulerar!

Alltmedan snön faller så kan en ju spekulera runt säsongen 2015 eller träningen 2015. Eftersom huvudfokus kommer ligga på CX-säsongen så måste jag tänka lite annorlunda runt träningen, eller jag kommer behöva sitta på min cross lite mer än jag gjort tidigare somras och vårar. Efter att ha lyssnat lite till hur den gode Sven tränar så lär det ändå bli mycket mil på landsvägen och tävlingar där också, men det har jag redan nämnt ju.

Tänker mig att helgerna (de barnfria och tävlingsfria) kommer se ut lite som såhär, lördagarna kommer präglas av två pass ett 3h-isch på racern och det andra kommer vara ett högintensivt CX-pass på 60-90′ för att följa upp med 4-5h findistans på söndagarna. Sedan kommer jag förmodligen peta in någon CX-pendling också/vecka, med lite intensitet och teknik. Förhoppningsvis kommer Stockholm att erbjuda bra träningstävlingar under hela året så kosan kommer säkert styras dit mer än det gjorts i år…

En grov plan på de LVG-rejs en skulle vilja köra är: Östgötaloppet, Kinnekulleloppet, Arlanda Testtrack och veteran-SM under förutsättning att det inte krockar med något crossigare… Man måste ha en plan… En tanke… Annars har man inget att avvika från.
Skärmavbild 2015-01-12 kl. 13.38.28
Man kan inte ha det ena…

Skärmavbild 2015-01-12 kl. 13.39.18
Utan det andra lixxom…

På tal om plan, idag ska Folke på sin första slalomträning, vi får inte vara på plats och kolla vi föräldrar men jag ska smygtitta på slutet iallafall, ska bli kul att höra vad han tycker om det.

Själv ska jag kolla ikapp dom Belgiska mästerskapen i cykelcross i afton, det verkar ha varit en springig historia som ”Laaaange Klaas” vann…

2 reaktioner på ”Snillen spekulerar!

Kommentera

