På det igen…

På min agenda stod två intervalldagar på rad denna veckan och eftersom jag körde ett igår så var det ju tvunget att bli ett idag också. Då Melker har badnyträning ikväll så tenderar det att bli rätt sent innan barnen och jag fått i oss mat och hela läggningsprocessen så därför tänkte jag att det var lika skönt att köra intervallerna på lunchen. Så iväg till våning nio och gränsla en spinningcykel, visserligen blir det i avsaknad av watt-siffror men man får gå på känsla istället. Min plan var 2 x 12′ tröskelbetonat med 4′ vila, minimal uppvärmning och nedvarvning för att få in det under vad som ryms på en lunchtimma. Trampade igång och var visst lite smygseg från gårdagen men återigen riktigt bra fokus och på den andra intervaller när det började bli riktigt segt så visade pannbenet sig från sin absolut bästa sida. Nöjd, trött och sjöblöt klev jag av och kan konstatera två riktigt bra intervallpass denna veckan.

Något som inte är bra är det här dock….
Skärmavbild 2015-01-14 kl. 12.57.20
Vyn från cykelbanan förbi Folkes dagis, här brukar jag komma de dagar jag cykelpendlar till jobbet (med skarv såklart), det ser ju måttligt upphetsande ut att cykla på… Hoppas att det ser bättre ut på fredag när det är dags igen…

Kommentera

