Motivation, pepp, flum!

Skärmavbild 2015-01-21 kl. 20.21.03
Gokväll, har väl cyklat (tränat) lite idag också, blev 50 minuter till jobbet imorse och 72′ på kvällen… Eftersom jag tempopendlade jag igår så ville jag inte lägga så mycket krut i pedalerna idag, nu var det ju rätt blåsigt och snöigt på kvällen så man fick väl göra en liten insats om man skulle ta sig framåt bitvis såklart.

Jag erkänner att jag tänkte ett par gånger på att susa fram på slät asfalt under kvällens repa, men det är ju lite det att få känna sig stark på träning och tävling den kommande säsongen som driver och motiverar mig… Eller?

Vad motiverar mig utöver mina egna resultatmål och att se hur bra jag kan bli på det här utifrån mina givna förutsättningar? I grund och botten så tror jag att jag försöker leva motiverat, att jag har gjort val som gör mig motiverad… Låter det flummigt? Jag har till exempel alltid haft intressen som slukat mig helt: skateboard, löpning och nu cykling. Gemensamt för dessa är att jag alltid efter avslutad session, träningspass genast längtat efter att få uppleva nästa. Vetskapen om att jag får uppleva samma sak kanske redan samma dag eller dagen efter driver mig… Motiverar mig, peppar mig! Jag kan i duschen redan längta efter nästa pass…

Jag tror jag har samma approach till mina övriga delar av mitt liv, mina barn, jag kan längta så hårt till nästa dag, nästa timme och nästa minut med dom så kan vi uppleva alla fantatiska (och såklart även jobbiga) saker tillsammans… Det motiverar, det driver… Och mitt jobb, att få göra det vi gör på jobbet, dag efter dag, timme efter timme tillsammans, den gemenskapen, det driver, det motiverar… Såklart är det slumpen bitvis, men mina val är har ändå satt mig i den här sitsen som per automatik motiverar mig på alla plan utöver det rent idrottsliga…

Så om någon funderar om jag har några problem att ta mig an min träning så förstår ni såklart att sådana problem finns inte… Bara motivation… På alla plan! Imorgon är det benpass deluxe på lunchen… Baam!

Så bring on säsongen 2015!

Kommentera

