Taco-intervaller

Sådärja, fredag som en käftsmäll sådär bara. När vi hade handlat barnen och jag på eftermiddagen så serverade jag benen en käftsmäll. Barnen lekte så fint på övervåningen så jag frågade dom såklart om det var ok att jag avverkade en stund av lidande innan middagen… Som dom goda och välartade barn dom ju är så sa dom inte emot och resten är historia som man säger.

Jag vet ju att jag sagt att jag inte skulle köra fyror något mera efter otaliga avbrutna varianter av detta helvete men med tanke på tid och sådär så tänkte jag ändå ge det ett försök. Med tanke på att jag gjorde 282 W på 20 minuter i december så tänkte jag väl att 295-300W borde vara rimligt så jag sparkade igång… Den första är alltid sisådär och man funderar lite på vad man gett sig in på, men pulsen var riktigt låg genom hela, det var mest benen som tyckte det var lite småjobbigt…. Landade den på 306W, vilade väl 3′ innan nästa… Det kändes lite bättre ändå men jag fick svårt att hålla uppe trycket mot slutet och landade den på 304W, här någonstans hade jag väl ändå bestämt mig för att det bara skulle bli tre stycken idag istället för normen med fyra stycken… Det var främst lättja och lite stress över att reda middagen som gjorde att jag i mitt huvud strök den fjärde. Den tredje blev såklart rätt tuff och eftersom jag visste att det var den sista så slängde jag på sista 30 sekunderna… In på 311 W… Ärligt känns det som att det nog fanns fysisk kapacitet för 4 st med liknande wattsiffror, men det kan vi ta en annan dag.
Skärmavbild 2015-01-23 kl. 20.56.49
Det känns som det rullat på bra sedan nyår, men bra motivation och stigande wattsiffror på passen dessutom… Nu är det såklart långt kvar till vi står på Östgötaslätten men ändå…

Att man sedan kunde ladda på med tacos och godis efter passet var väl för kul det också. Nu bara lite soffa innan tidig uppstigning för bandyträningar imorgon…

En reaktion på ”Taco-intervaller

  1. Imponerad och inspirerad av dina watt siffror… dryga 5w/kg skojar man inte bort! En annan är inte ens uppe på 3.5 på fyrorna… kanske kommer upp i 4.0 om jag går in med livet som insats på EN fyra 😉

Kommentera

