En söndagskväll i soffan

Även om merparten av den här dagens knappast har spenderats där, men just nu är det där jag nu välförtjänt befinner mig. Idag var det poolspel på hemmaplan som Melkers bandylag VSK Bandy P05 arrangerade… Det involverade oss föräldrar att jobba i kiosken, koka kaffe, steka hamburgare och sånt där som föräldrar gör. Själv blev jag typ kaffeansvarig och sprang fram och åter och bryggde väl kaffe.
Skärmavbild 2015-01-25 kl. 21.17.56
Kaffemästaren brygger väl kaffe..! Bakom hänger mesta mästarnas matchtröja… Vackert!

Vad som mer var vackert var väl att se grabbarna spela bandy, vilka framsteg dom gjort på dessa tre år… Idag vann dom äääntligen mot TB Tillberga… Sonen gjorde under dagen två mål och någon assist och verkade som alla andra killarna mäkta nöjda. Det viktigaste är dock att se att dom verkar ha så kul ihop på och vid sidan av planen…
Skärmavbild 2015-01-25 kl. 21.18.20
En glad och nöjd Melker på en soldränkt Haakonplan efter dagens sista match… seger smakar bra!

Sedan var det bara hem och duscha innan vi åkte ut till Sura och firade bästa farfar som blir aktningsvärda 90 jordsnurr imorgon, trevligt värre…! När sedan barnen till sist somnat ovaggade så slängde jag mig på trainern… Var sugen på den där Kompiskampen igen även om jag någonstans kände på mig att 20 minuter maxande efter att ha stått och gått i 8 h inte är optimalt… Men ibland vill man bara försöka, men redan efter 2 minuter av försöket dalade wattsiffrorna mer än önskvärt och jag avbröt och trampade bara av lite tid… Det kändes ändå rätt skönt att snurra runt benen lite… Redo för en ny träningsvecka nu efter två lätta pass över helgen…

Kommentera

