Mellanmjölksintervaller…

Skärmavbild 2015-01-28 kl. 13.00.42
Knatade väl iväg till våning nio på lunchen och gränslade en spinningcykel. Det är ju ändå barnvecka och jag tänkte bibehålla konceptet som jag körde senast med intervaller två dagar på rad, det var slitsamt då men det kändes givande på något vis. Idag kände jag direkt att jag var riktigt sliten i benen då gårdagens intervaller var rätt stygga ändå… Hade ju en plan om typ 2 x 10-12′ men kände per omgående att det aldrig skulle funka, efter en 4:a på middle-milk-effort kom jag överens med mig själv att ansträngningen fick duga idag, kunde jag tugga mig genom 4 st var det bra… Det gjorde jag även om den sista satt rätt långt inne, men 4 minuter klarar man alltid av eller?

Egentligen är jag rätt nöjd eftersom artroshöften har varit jävla bråkig på sistone och kan när som helst nästan låsa sig när jag går, men väl på en cykel kände jag ingenting… Skönt! Vad inte om det är som med många ledrelaterade sjukdomar nämligen det ständiga väderomslaget som påverkar… Who knows? Oavsett vad är det bara att tugga på…

Till helgen är det ju dessutom VM i Cykelcross i Tabor, ser ut att bli en snöig historia igen. Jag är pepp, är ni… Jag måste avverka mina distanspass i helgen så jag är hemma till 14.00 och kan avnjuta sändningarna live and direct… Tills dess kan ni ju njuta av Zdenek Stybar från 2010 sist VM gick i Tabor, snö även den gången. I år kommer tyvärr inte Stybar till start som en följd av en skada han ådrog sig i cross-säsongens inledning, en får bara hoppas att vi får se honom tävla i cross till hösten iallafall…

Kommentera

