When riding a bike, smile!

IMG_4781
Godmorgon, såhär glad kan man väl bli när man cyklat lite på morgonen… Milram vann väl inga stilpoäng på sina kläder direkt, fråga mig inte vad jag tänkte när jag köpte den här jackan. Skyller på att det var ett av dom första cykelplaggen jag köpte och trots sina looks är det ett av dom bästa köpen, varm, vindtät och allt sånt bra… Planen var att köpa ny snyggare inför vintern, men den får hänga i…. Men nu var det ju inte min Milram-jacka vi skulle avhandla här…

Jag cyklade alltså, befarade att GC-banorna som nu hade frysit på skulle vara helt hemska, men dom var bitvis över förväntan och bitvis precis så illa som jag hade trott. Isigt och småspårigt hela vägen, men det funkade bra, iallafall för mig… Men jag mötte folk som säg rätt och slätt livrädda ut på sina cyklar, inte så konstigt iofs då alla inte har dubbdäck eller har en förkärlek för att tävla i leran på hösten… Det blev 55 minuter och 19 km imorse, tid räknas alltid på vintern över kilometer men ändå…

Nu ska jag jobba, hepp!

2 reaktioner på ”When riding a bike, smile!

Kommentera

