Tre pass på en dag!

Japp, eftersom snöskottning inte gills i träningsdagboken blir det bara tre pass idag. Öppnade med 55 minuter till jobbet imorse på lite halvtveksamma cykelvägar (vilket iofs inte var något mot vad kvällen skulle bjuda). På lunchen blev det benpass på lunchen, det gick riktigt bra faktiskt, tycker mig kunna känna och se att jag blivit starkare sedan vi kickade igång med det här upplägget i december.

När jag väl tagit mig genom en hektisk jobbeftermiddag var det dags att cykla hemåt, eller ja via omvägen ut mot Hacksta, Bäckby och in via Vedbobacken… Det toksnöade och efter några kilometer blev jag varse att det skulle bli kaosunderlag stora delar av vägen. Oplogade, upp-promenerade cykelvägar, studsande och sladdande blev temat för hela färden hemåt. Det tog mig i runda slänga 15 minuter längre än det brukar göra och blev onödigt jobbigt för ben och armar…
Skärmavbild 2015-02-02 kl. 20.54.03
En hoppas ju lite att det ska sluta snöa nu så det kan få bli lite lugnt ett tag… Då kommer jag nog inte ha så hemskt mycket emot att cykla i snön, men nu är det mest kaos…

Men det blev ju en genuin träningsdag med 3 h träning och 10 timmar jobb…

Kommentera

