Fallande intervallstege i bunkern

Skärmavbild 2015-02-04 kl. 19.31.38
God afton, det här är två trötta ben som dessutom inte var helt überfräscha på kvällens intervallpass. Hivade upp mig på trainern efter jobbet, körde en stege 6/5/4/2/1′ med 3′ vila, ville ha watt-progression inom passet där dom korta såklart skulle gå med högre watt än dom ”längre”. Den första kändes riktigt usel på allvar, när jag kom till vilan så trodde jag inte på det här passet, men på något vis lyckades jag gaska upp mig själv och plockade hem passet. Kunde inte hålla progression på två-minutaren ty jag var rätt krokig då… Bet dock hårt som fan i styrlindan på ettan och maxade ur vad som fanns kvar i benen, det blev jobbigt, typ jättejobbigt… Watten då, jo: 280/291/302/301/404W helt okej ändå för en tunnis som jag!

Oja, vi körde överkroppsstyrka på våning nio på lunchen så det blev väl ändå en del tränat idag…

Kommentera

