Söndag med nödraketsintervallerna!

Sådär, en rusikigt bra helg med barnena är på väg att ta slut… Den här dagen inleddes med en lyxig sovmorgon innan det var dags för Melkers fotbollsträning, efter den stundade lunch och efter den hade jag egentligen planerat att köra intervaller. Men eftersom det var sånt strålande vinterväder ute så var vi ju tvungna att ta tillvara på det, vi snörade med leenden på oss skridskorna och lirade match på isplanen bakom huset… Melker (och Folke med för den delen) börjar bli riktigt vass på skridskorna, det i kombination med att han är vass med klubban gör att man nästan blir tvungen att köra 100% för att det ska bli jämnt…

Så när det väl blev intervaller efter middagen så kände jag med en gång att jag var seg som attans i benen, kickade igång och kände direkt att det inte skulle bli något fantastiskt av det här… Blev lite av ett nödraketpass, gjorde det bästa med vad jag hade och jobba med, 3 x 5′ med 3′ vila… Ingen all-out utan bara ett jämt gnidande… Watten hamnade på 287/288/295W pulsen indikerade dock att jag borde kunna pressa en hel del till, men jag gissar att benen var lite späkta av bandylirandet också. Det viktiga nu är egentligen bara att jag försöker jobba och bygga på den här nivån jag ligger på så kan det nog bli fint när vi får nummerlappar på ryggen…
Header_Johan
Undertecknat leder klungan på förra årets VSM framåt…

Kommentera

