Måndag – bendagen!

Hur startar man veckan på bästa sätt? Jo man serverar sina fantastiska barn frukost! Sedan då? Följer upp med benpass på våning nio på lunchen, det finns ett bra driv i det här just nu, faktum är att jag haft bra driv i dom tunga benpasset sedan jag drog igång efter säsongsvilan… Kontiniutet i träningen är dödligt vapen som ger resultat, jag har så gott som varje vecka mosat det tunga benpasset minst 1 gång/vecka och kan nu se resultaten. Mitt mål innan tävlingssäsongen var att köra lårbenscurlen 4 x 5 reps. @ 110 kg, det fixade jag redan idag… Dom andra övningarna går också ruskigt bra, det är såklart jobbigt, men mantrat: ”I want to make them hurt!” gnager i huvudet och då kan man alltid ta i lite till. Utan att ta till med överord så är jag förbannat mycket starkare i benen (kroppen i övrigt) nu än jag varit någon gång tidigare, jag hoppas att kunna omvandla detta till något bra på cykeln också.

Nu säger jag inte att jag kommer vinna något eller ens resultatsäkrar något, men jag har verkligen skapat bra förutsättningar.
Skärmavbild 2015-02-09 kl. 12.36.35
Rejset på Arlanda förra året! Ett lopp jag verkligen gillar, men missar i år då jag kommer befinna mig på Mallis då… Det blir ju också väldigt tråkigt!

Nu mer jobb, jobb och jobb sedan Folkes slalomträning ikväll… Killen gillar sin slalomåkning!

Kommentera

