Det där blev en jobbig kväll…

Och då pratar jag inte om att jag nyss hängde en obscen mängd med tvätt, nej jag pratar om kvällens träning. Under dagen tänkte jag väl att det var för länge sedan jag körde någon av dom här härliga Sufferfest-filmerna som lite push i träningen, så jag la över en från min gamla dator och allt var good to go efter middagen. Barnkottarna kikade Pelle Svanslös och jag kollade en film som skulle hjälpa mig och lida, ganska rättvist väl?

Det blev precis sådär jobbigt som jag hade glömt bort att det kunde vara, gick väl in lite överambitiöst i det hela också, när jag kom till det mustigaste i passet, den där 20-minutaren så satsade jag lite för hårt, speciellt i rycken och kunde inte återhämta mig, efter 15 minuter var jag suligt krokig och fick slå av 2-3 minuter innan jag kunde gå på igen. När det hela sedan skulle avslutas med dom där sprinterna sista fem minuterna så var det bara horribelt, fick inte asmycket kräm ur benen alls… Rätt nöjd ändå efteråt att jag inte vek ner mig fast jag kroknade utan tog mig samman och fullföljde.
Skärmavbild 2015-02-10 kl. 20.49.49
Man blir väl så jävla pigg alltså…

Vill ni glutta siffror och sånt där så finns det på Strava som vanligt lixxom.

Kommentera

