Tävlingsplanerar väl lite granna…

Skärmavbild 2015-02-10 kl. 08.43.50
En måste ju ha en plan för att ha något att avvika från så därför har jag ändå plitat ned på papper vilka tävlingar jag siktar på att köra fram till midsommar och eftersom jag är en öppen kille så kan jag ju dela dom med er…

Min plan är att öppna säsongen (LVG-säsongen that is) på Östgötaloppet 12/4, det var ju en blåsfest utan dess like förra året. Fullt så mycket behöver det inte blåsa i år…!

Sedan om allt vill sig väl planerar jag även att köra Kinnekulleloppet 19/4, det blev ingen större succé förra året, men jag tänker mig inte att dubblera med CyClassicsen dagen innan i år. Känns som den dära backen ett gäng gånger borde passa, det trodde jag senast också och är fortfarande övertygad om det.

Sedan vill jag gärna köra klubbens deltävlingar i Mälarcupen först GP:t den 28/4 och det grymma Barkarölinjet den 20/5.

Sedan når allt sitt klimax med Solleröloppet på självaste midsommaraftonen. Också ett race som borde passa hyggligt och där finns revansch att utkräva.

Edit: Glömde ju bort det stora målet, Veteran-SM 3-5/7…

Har ni några planer?

2 reaktioner på ”Tävlingsplanerar väl lite granna…

    • Det ska väl blåsa där, det är väl charmen, men som förra året verkar onödigt! Tre Berg är typ fullt plus att det förmodligen är fullt med CX-skoj i Sthlm då som jag inte vill missa…

Kommentera

