Godmorgon fredag!

Skärmavbild 2015-02-13 kl. 08.20.49
Välkommen ljuset, man blir väl för glad när andra halvan av morgonrepan ändå präglas av ljus. Mindre glädjande är väl den totala avsaknaden av proaktivt halkbekämpningsarbete som präglar cykelvägarna i staden bitvis. Bitvis är det såklart riktigt bra, där är snön och isen borta helt, men bitvis är det riktigt uselt, omfrusna djupa spår, blankis i nedförsbackar och annat festligt. Jag mötte typ 3 cyklister imorse, två av dom såg livrädda ut när jag mötte dom på det isiga och spåriga underlaget. Att arbeta proaktivt med halkbekämpningen innebär inte att ösa ut mängder med grus ovanpå dom isiga spåren (vilket inte ens var gjort imorse). I min värld innebär det att försöka avlägsna dessa spåriga partier när snön/isen är mjuk… Det är vad jag tycker om det hela!

Jag hade inga större problem, men det är väl bara en bråkdel av dom som cyklar på cykelvägarna som kör cyclocross eller tävlar på cykel… Aja, ska inte älta det mer. För mig var det en fin morgon, hade inga större problem även om det inte gick fort bitvis, tog inte i direkt. Fick ihop 67′ cykling, räknar med något liknande i eftermiddag innan jag ska hämta Melker igen då han och jag ska på hans bandy-poolspel imorgon.

Kommentera

