Intervaller på hemvägen

Gokväll, tog mig alltså cyklandes hem från jobbet också. Tog tillfället i akt att få lite kvalitet i träningen också utöver det faktum att jag fick uppleva cykling i dagsljus vilket ju var mäkta trevligt. Trampade mot den ack så välkända cykelvägen till Skultuna (som var top notch snöfri) dunkade igång med 2 x 10′ tröskelaktiga intervaller, hade fin sida/med-vind på den första vilket bidrog till att få bra fart men kanske inte fullt så hög ansträning som den andra som således kördes i sida/mot-vind. Att allt sedan kryddades med attacksnöfall gjorde det bara lite trivsammare. Den sista intervallen kryddades med ett avslut uppför en liten kulle (backe med Västerås-mått mätt), det sved rätt duktigt men jag försökte trycka på och inte vika ner mig, förmodligen gav det något förutom smärta för tillfället.

Ändå rätt gött att få in två intervallpass denna veckan när jag inte orkade mobilisera för intervaller i onsdags…

Rundade av dagen med hamburgare, godis och film med Melker… Imorgon bitti (svintidigt) bär det av mot Eskilstuna för bandy… Det blir väl fint det!

Kommentera

