Morgonrepa som på trainer typ!

Skärmavbild 2015-02-17 kl. 08.08.21
Imorse blev det ju ljust efter halva repan och man kunde fimpa lampan, sånt är ju värt hur mycket som helst, eftersom jag körde den gamla beprövade (tråkiga?) cykelvägen till Skultuna t/r så kunde man idag skymta bebyggelsen på andra sidan ån redan på vägen ut, det är ett säkert tecken på att våren kommer i år igen. Sedan kan man ju diskutera hur rolig den där vägen är att cykla såklart, den blir lite meditativ, lite som att köra trainer, fast det är ute och det gör det ju per automatik kul. Anledningen till att jag körde den är såklart det rådande isläget på cykelvägarna i stan i övrigt… Aja, det blev fint iallafall. Nästan 27 km på morgonen, räknar med samma väg i afton hem.

Sedan ska jag hämta Folke som febrat på sig och jag måste VAF:a (Vård av Folke) honom imorse. Jag hoppas såklart att jag klarar mig undan att blir smittad, det vore ju för tråkigt då risken är att jag skulle missa resan till skid-VM med jobbet i helgen. Aja, nu jobb!

Kommentera

