Snart så och lite mera träning!

Skärmavbild 2015-02-18 kl. 21.05.21
Snart så får man väl förhoppningsvis ta ut och rasta den här skönheten på vägarna, fipplade lite med den idag när jag ändå var hemma med Folke hela dagen. Vilken skillnad i vikt mot vintercrossen… wow… Man glömmer fort, likväl så vänjer man sig fort också!

Folke ja, stackarn hade 40 graders feber på kvällen fick jag höra från hans mor, jag hoppas han repar sig snabbt nu. Jag ska ju själv till Falun och kolla på skid-VM med jobbet på lördag och barnen ska vara hos mina föräldrar och det skulle ju kännas så mycket bättre om Folke inte var superfebrig iallafall… Sedan kan man ju såklart också hoppas att jag och Melker klarar oss också.

Annars så har jag tränat lite till idag, stack ut efter Folke blivit hämtat av sin mor. Mörkt men annars i stort sett samma temperatur som när starten gick på Solleröloppet förra året, jag körde dock inte kortbent nu på kvällen. Planen var att snurra ur intervallerna ur benen, trodde dock att jag skulle vara seg i benen, men effekten var nästan den motsatta, dom kändes rappa! Lät dom mest bara gå och njöt av mörkret, jag och min cykel… En ganska go känsla där dom flesta bekymmer försvinner, en nog så viktig del av träningen, den mentala friheten.

Imorgon bitti ska bilen besiktigas… Tjohoo lixxom! Sedan blir det tungt benpass på lunchen, kvällen ska man bemanna kiosken under den 3:e kvartsfinalen mellan VSK-Bollnäs… Det är mycket nu och det kommer mer, men det tar vi då!

Kommentera

