VABruari-fyror

Skärmavbild 2015-02-18 kl. 11.56.51
Som rubriken antyder så är jag hemma och VAB:ar idag. Folke är lite vissen, bättre än igår men ändå vissen nog att bara vilja ligga i soffan och kolla film, precis som man själv vill när man är sjuk. Det gjorde att jag hann torka av köksluckorna och sedan köra ett trainerpass utan stress, väl tilltagen uppvärmning innan det var dags för 4 x 4′ med 3′ vila. Kände direkt att det inte slog gnistor om benen, men man måste slita sig genom den första för det brukar kunna bli lite bättre sedan när benen ”öppnat sig”. Idag gjorde dom det aldrig kan jag säga, jag höll ihop det till 304/306/306/306W (strax över 5 W/kg). Något sämre på dom bästa mot mot senast men nu var benen rätt usla, så jag är rätt nöjd med att jag ändå är på den nivån att jag kan grisa mig igenom ett pass på över 300W med usla ben. För grisa gjorde jag, den sista var inte vacker men den gick… Ni kan ju se allt här.

Nu ska jag fixa lite lunch åt mig och sjuklingen här så får vi se vad eftermiddagen bjuder. Möjligen lite mörkercykling ute ikväll när Folke gått till sin mor eftersom jag ska jobba imorgon.

För övrigt börjar jag bli mäktigt sugen på att starta LVG-säsongen med Jönköpings Grand Prix dagen innan Östgötaloppet, verkar vara en bra tävling. Man gillar cykel i Jönköping, det gillar jag och då blir det bra! Det innebär ju lite meck och farande och flängande men om jag får någon med på färden så blir det nog så.

Kommentera

