Det där var väl jättefint!

Stämplade ut 16.40 idag, när jag klev ut var det ljust, lite kvällsol och vårfåglar som kvittrade (om det är vårfåglar ska jag låta vara osagt, men allt som kvittrar såhär års är vårfåglar, kom ihåg det!). Att jag sedan hade dubbat av som sagt gjorde ju att vårkänslorna slog över helt i kroppen, hade jag varit en fågel hade jag fanimej kvittrat jag också.
Skärmavbild 2015-02-24 kl. 19.21.09
Bara grejjen att sticka iväg på morgonen och mötas av dagsljus ganska omgående och att sedan ha dagsljuset med sig en stund på kvällsrepan är ju helt magiskt och något som man bara måste bo uppe i karga Norden för att till fullo förstå att uppskatta.

Något annat jag uppskattade idag var mina ben, dom var på riktigt bra humör på vägen hem. Sprätte lite upp mot Vedbobacken, det kändes bra! Skarvade även på hemfärden runt Hökåsen och fick ihop nästan 34 km som ni kan skåda här, detta att addera till morgonens 25 km. Imorgon blir det ingen cykling utomhus, ska frakta hem Sensan igen bara för att fjättra den i trainern och dunka intervaller direkt.

Till något annat cykligt, till helgen startar ”klassikersäsongen” med två semi-klassiker. Omloop Het Nieuwsblad på lördag och Kuurne-Brussel-Kuurne på söndag. Bägge två streamas på Sporza.
Skärmavbild 2015-02-24 kl. 19.21.52
Den här kan ni ju rama in och sätta på köksväggen dom närmaste två månaderna…
Det är minsann något visst med vårklassikerna, en fantastisk cykelåkning alltsom oftast. Dom stora etapploppen i all ära men många gånger får man se säsongens bästa cykelåkning i vårklassikerna jag utgår från att det inte kommer bli något undantag i år.

Tills lördag kan ni ju peppa med förra årets upplaga av Omloop Het Nieuwsblad.

Kommentera

