Typiskt obra morgon!

Godmorgon på er, hoppas alla har en finfin fredag, det har jag även om den började lite sämre än jag hade tänkt mig. Vaknade och kände mig överkörd av bussen och så fort jag satte mig på cykeln var det en kontrast till gårdagskvällen. Ja gårdagskvällens hempending var förmodligen årets bästa, jag skulle gå så långt som att säga att det var årets bästa ben so far, låg snittpuls och bra tryck och fart utan insats indikerar väl att det finns något därinne emellanåt…. Men så imorse fanns verkligen inget av det där i benen, så jag rullade mest av det, kortade av och vid Bäckby när jag skulle vika ner mot stan så började jag känna den där bekanta känslan av punka och mycket riktigt, platt bakdäck… Humor! Så i snålblåsten började jag dona och grejja och skulle skicka i luft med min nya fina pump bara det att kylan gjorde knas med mitt rationella tänkande och jag lyckades inte få i luft, efter 10 minuter var slaget förlorat kände jag… Började gå dom 4-5 kilometrarna till jobbet, humor i någon enstaka plusgrad och blåst… Väl på jobbet i värmen återkom min förmåga att tänka rationellt igen och jag provade på nytt och vips luft i däcket… Men rationellt tänkande upphör när man utsätts för kyla eller kärlek. Aja, nu är jag på jobbet iallafall, hoppas att hempendlingen blir bättre…
Bild 1
Punkaslang… (inte från idag)…

Kommentera

