Omloop Het Kolsva

Rackarns vad det distansades igår, vilken dag lixxom! Tuna-Jim dök upp hos mig och sedan trampade vi ned till Berget, jag var nästan tvungen att nypa mig i kinden för att tro på vad jag såg! Väldans många (allt är relativt iofs) var sugna på att delta i den (sista?) vinterdistansen, alla hade dubbat av och vissa hade tagit fram fincyklarna också. Vädret bjöd gråmulet och fint när vi rullade ut Rytternevägen, fint var det! Fina var också mina ben, sjukt bra faktiskt! I Köping vinkade vi adjö till stora delar av ligan och jag, Contis, Tuna-Jim och Ramnäs-mannen körde vidare själva.
Skärmavbild 2015-02-28 kl. 18.07.28
Them mighty silos of Köping…

Contis hade sedan skissat en skitfin och böljande väg till Kolsva, vidare förbi Lisjö och Västsura… Övertrevligt, och det blev ännu trevligare när sedan solen började kika fram också. Dammade i en smörgås med ost och sylt efter 3 timmar och sedan var allt frid och fröjd hela vägen.
Skärmavbild 2015-02-28 kl. 18.07.14
Innan smärgåsen gnagde jag lite på handsken… Inte lika gott!

Väl hemma hade jag nästan 6 timmar på kontot och jag kände mig ändå rätt fräsch, måste ändå vara ett kvitto på något… Förutom att vi hade en fantastisk dag! Ni kan se det hela på Strava här.

Sedan firade vi väl med att kolla Omloop Het Nieuwsblad där Etixx-QuickStep sjabblade bort det med 3 mot 1 mot Ian Stannard. Den storvuxne britten vann imponerande loppet för andra året i rad… Kul med tanke på hans skadesäsong förra året!

En reaktion på ”Omloop Het Kolsva

  1. Ping: Omloop Het Kolsva 2016 | swyzak

Kommentera

