Efter en grönvitt söndag följer väl en grå måndag!

Sådär, äntligen måndag igen eller något sådant! Egentligen hade jag gott och väl kunnat tänka mig ännu en dag på helgen men det bestämmer jag ju inte över. Det var bara att stiga upp och cykla sig till jobbet (via omvägar) blidvädret och mer morgonljus gjorde att jag kunde köra min gamla beprövade pendlingsväg via Anundshög och Irsta, det var ju övertrevligt att slipa dödsbegrusade cykelvägar. Hade en sprängande huvudvärk som jag mot slutet lyckades cykla bort iallafall… Nu har jag nyss avklarat ett hyggligt hårt benpass på gymet, det var väl sisådär kul med det blev ju gjort.

Men den dära grönvita söndagen då undrar ni? Jodå, igår var det ju andra dagen av Melker cupspel i Örebro och det var min tur att avnjuta det, kanske inte fullt så njutningsfullt att vi skulle vara i Örebro 07.00 och klockan ringde 04.50…
Skärmavbild 2015-03-02 kl. 12.49.13
Melker scorade ett legendariskt tröjnummer under helgen iallafall och det hedrade han med ett snyggt solomål där han lurade upp både försvar och målvakt på läktaren och ett förlösande 1-1 mål i B-semifinalen. Tyvärr föll grabbarna på straffar ändå, det var lite sura miner i omklädningsrummet men med lite distans till det så tror jag dom kommer vara glada över helgen… Så det blev en lång dag i Örebro i bandyns tjänst och följde upp det med ett första möte inför cuptävlingen i Gropen…

Orkar man inte vänta till hösten så kör vi en vårcross söndag den 14/3 i Gropen klockan 10.00 – Fadervoorcross! 5 varv, tröttast vinner eller hur brukar det vara… Vi ses väl där?

Kommentera

