Backintervaller

Hej på er, jag har ju alltid planer, men som jag så ofta säger, planer är bra att ha så man har något att avvika från. Givetvis lever jag som jag lär och avvek från min grundplan som var fyror på trainern igår kväll, det kom upp lite andra grejjor som gjorde att det var mer praktiskt att köra ute. Ett sätt att plåga sig duktigt ute är att köra backar, eller ja, vi har inga backar här i stan egentligen, igår körde jag uppför Skultunavägen. Där är det mest lätt motlut några hundra meter innan det sluttar uppför 5-6% hundratalet meter på slutet, sånt kan lätt bli lite småjobbigt om man sätter bra fart där det är lättåkt. Sträckan blev runt 1,2 km och tog i runda slängar 2:20 att köra, initialt tänkte jag väl att 4 stycken var bra. Efter 3 st var jag helt övertygad om att 4 st skulle räcka mer än väl, efter den fjärde var jag rätt krokig men tänkte att en 5:e skulle väl smaka mumma för benen och lungorna. Rappade på en sista med en ännu tyngre växel än dom 4 första, det blev ju jättejobbigt som ni kan förstå, försökte att inte vika ner mig sista biten och sedan kunde jag slå av och hyperventilera… En kvart eller så…

Det kändes ånyo riktigt bra i benen igår, som det fanns en nästan bottenlös energikälla och plocka ur, det är alltid trevligt. Nu kan det ha spelat in att jag hade gett mig själv ”skattelättnad” i form av att köra med min X-Night istället för pansarvagnen, det är skillnad på cykel och cykel det ska sägas. Det är en återkommande trend i mars att man börjar tröttna på att harva på pansarvagnen och tillåter sig skattelättnader, jag gjorde det imorse också, den är väl för go att cykla på X-Nighten.
Skärmavbild 2015-03-04 kl. 08.07.31
En X-Night i natten… Perfektion…

Nu stundar bara en hempendling innan mina älskade barn kommer imorgon igen, det kommer bjuda lite trainer då istället… Och på lunchen blir det väl överkroppsstyrka på våning nio, baam bara!

Kommentera

