Typiskt bra lunch!

Känslan när man har friskförklarat sig själv alltså, den är rätt bra ändå! Så pass bra att jag packade på racern på bilen imorse och bjöd mig själv på långlunch i finvädret idag, det är inget jag direkt ångrade kan jag säga. Jag har inte setat på racern sedan Anundsloppet i september så ni kan ju förstå att jag var rätt peppad på det, peppad på att se hur stum jag kunde bli med 53/39 vevparti också.

Med tanke på tre dagars helvila så var inte kroppen helt svinbäst heller och jag öppnade till Skultuna i mysig motvind, ställde mig upp och tryckte lite på pedalerna i ett motlut och såg wattmätaren gå upp mot 700 W utan att jag stampade svinmycket, det var då jag började inse att det kanske hade gett lite effekt med vinterns styrketräning. Gjorde några spurtinsatser i några fler motlut under passets gång, kändes bra, riktigt bra, så pass bra att jag klarade ett wattmål jag hade satt upp i Strava tydligen, 800W under 5 sekunder, kanske inte monsterwatt direkt, men jag är inte monsterstor. Att ändå snyta ur dom siffrorna första passet på racer med förkylning i bagaget och utan att köra mig helt tokstum är bara ännu ett kvitto på att vintern gett en hel del, nu ska det appliceras på faktisk cykeltävling också, där betyder siffror på träning väldigt lite egentligen…
Skärmavbild 2015-03-09 kl. 14.57.09
Det var väl för mysigt ute idag… Jag och Sensan, vinden och solen…

Ni kan ju se hela festen här. Nu längtar jag mest till nästa gång jag får köra racer igen, blev nästan lite småsalig idag… Imorgon ska det dock crossas till och från jobbet, fincross såklart, det blir inte så dumt ändå det heller, snarare tvärtom!

Kommentera

