Hårdcrossande hemåt

Satans som det blåste idag, nästan lite som på Östgötaloppet förra året, fast bara nästan. Var lite glad faktiskt att jag hade valt crossen ändå imorse så jag kunde gömma mig i skogen, nu hade jag ändå lite tur eftersom hemvägen låg rätt bra vindmässigt, det var egentligen bara sista biten jag fick den rakt i nyllet.

Tänkte försöka göra det jobbigt för mig också genom att stöka på rätt hårt bitvis, det gjorde jag, uppför knäppor och sedan fortsätta behålla tryck i pedalerna efteråt trots terräng och dylikt, den gode Henrik Öijer skrev ett bra inlägg om det där och skillnaden på att mata intervaller ute och inne… det kan ni läsa här.

Tyckte ändå att jag kände mig rätt stark idag, men blev lite stum mot slutet. Rullade sedan till Västerås CX-Arena – Hökåsengropen. Tänkte gneta lite på banan, men den bestod av ganska mycket is så jag körde bara delar av varvet. Sanden var riktigt lös och svårkörd idag, det tog mig två försök att ta mig genom den cyklandes.
Skärmavbild 2015-03-10 kl. 20.16.00
En rätt najs kväll ändå, bakom ser ni sanden som kan bli avgörande när CX-Cupen kommer hit den 11 oktober…

Ni kan ju grotta ner er i siffror på Strava här vettja!

Nu är bara frågan om det ska bli cross eller racer till jobbet imorgon, det lockar stort att få 1,5 h racer i kroppen efter jobbet iallafall. Det egentliga problemet är nu bara att cykla ut ur kvarteret som är nedsölat med dödsgrus, cykelbanorna in mot jobbet hade blivit sopade under dagen såg jag, det är ju alltid bra!

Oja, mina nya handskar och skoöverdrag hade kommit idag, det hade även räkningen för tomträttsavgälden så jag kunde hålla mig för skratt ändå!

Kommentera

