Marskväll på racer

Eftersom jag var på jobbet redan 07.15 och sedan hade kundlunch så kunde jag med gott samvete stämpla ut strax efter 16.00 och njuta av lite finväder på racern.. När jag tänker på det är det rätt sjukt att kunna ta ett pass med racern efter jobbet i mitten av mars, men jag klagar absolut inte, just nu känns det som jag aldrig kan bli mätt på att cykla på den, men det lär ju lägga sig.

Det var väl inga lysande ben som någon hade smugglat på mig direkt och i kombination med nå´n halvseg motvind under stora delar av passet så blev det bara småsegt hela tiden. Därmed inte sagt att jag inte njöt för det gjorde jag, en sjunkande sol över dom Västmanländska plattnejderna gjorde det rätt jävla vackert. Försökte skrämma igång benen lite mot slutet, det funkade faktiskt, så det bodde något rätt okej därinne ändå.
Skärmavbild 2015-03-11 kl. 19.21.39
En fin kväll helt enkelt!

Det blev nästan 4,5 mil ändå och en bit över 90′ innan solen försvann. Nu känner jag mig rätt småtrött ändå, man kan tycka att man kan veva på hur mycket som helst på vinterhojen, men att vänja sig vid racern tar lite tid och det blir slitsamt på ett sätt som man inte riktigt är van vid ändå. Kan inte riktigt sätta fingret på varför det ska behöva vara så men det blir, därför är jag tacksam över all tid jag hinner få på den innan LVG-säsongen startar.

Nu är jag rätt trött, det är redan 6,5 timme på träningskontot den här veckan, imorgon får cykeln stå och det ska ”bara” köras benpass på lunchen, innan veckan ska knytas ihop med 3 dagar med rätt mycket cykling ute, kan bli årets första monstervecka! Då passar det att jag sedan får barnen i två veckor sedan så hinner kroppen gott och väl absorbera träningen…

Kommentera

