Fredagstrissande på vägarna!

Tror ni att jag var sen att tacka ja när Quintana sa att han, Ubbebanan och Dennis The Menace skulle dra iväg på ett pass kl. 15.00? Det var jag inte kan jag säga! Eftersom jag hade kommit tidigt till jobbet och haft suligt kort lunch så hade jag ändå tänkt stämpla ut lite tidigare för att träna så det var ju ett rätt bra tajmat tillfälle kan man säga.

När jag rullade upp till Berget så kunde jag snabbt konstatera att det var klart skönare ute än på morgonen, även om det inte var jättevarmt så var det ändå klart behagligt. På Berget hade även Kent anslutit så vi blev 5 hågade farbröder på grönbete… För så blev det till sist!

Ut längs Rytternevägen var det sansat och trevligt, eller trevligt var det väl hela vägen men… När vi sedan kom på vägen förbi Strömsholm mot Kolbäck och Hallsta så blev det istället nå´n form av lagtempo i vinden, alltså typ det jag hade tänkt att vi skulle köra imorgon… Men samtidigt tror jag alla var så taggade efter vintern att få köra lite fort också, jag också ska tilläggas! Det kändes väl varken bra eller dåligt för egen del… Sista biten mellan Hallsta och Västerås präglades som så många gånger förr av rävspel och attackcykling.

Sedan blev det lugn rull förbi Vångsta där vi mötte upp Contis som sköljde ur en tuff träningsvecka. Om det här var ett smart drag inför morgondagens ännu tuffare lagtempointervaller låter jag vara osagt. En del av mig tror att det kan ha varit bra att väcka kroppen lite, en del av mig tror såklart att det inte var så smart… men kul! Vi lär få se imorgon, vilken del av mig som har rätt! Ni kan ju glutta på Strava på härligheten här. Det blev nästan 7 mil i solskenet ändå…
Skärmavbild 2015-03-13 kl. 17.58.31
Artsy bild på mig och Contis i kvällssolen, härlig kväll! Foto: Ubbebanan

Kommentera

