Mellandagstisdag eller återkomsten till träningen

Igår var det bra tryck på jobbet om man uttrycker sig milt, själv var jag tvungen att lämna mina kollegor i sticket och vara föräldravikarie på Melkers fritids, det blev kallt, jättekallt eftersom det blåste snålt och solen hade den goda smaken att försvinna på eftermiddagen.

Efter middagen så tog jag 30 minuter på trainern, bara lätt snurrande av benen, den bästa typen av återhämtning.
Skärmavbild 2015-03-17 kl. 08.03.03
Suddigt värre, förhoppingsvis gav det mindre suddiga ben iallafall…

Idag ska det styrketränas på lunchen iallafall, har inte riktigt bestämt mig för om det ska duvas ben eller överkropp, det beror lite på hur resten av veckans upplägg ser ut, det är inte helt solklart i mitt huvud ännu…

Klart är dock att intervallerna kommer kortas ner och krispas till, inget längre än 4 minuter kommer köras på trainern. Däremot kommer antalet korta och stenhårda intervaller öka, eller jag har har ju knappt kört sådana alls under vintern. Så det känns som att det är glasyren som ska läggas på kakan så att säga sedan ska det nog bli bra det här!

2 reaktioner på ”Mellandagstisdag eller återkomsten till träningen

Kommentera

