Tar cykelcrossen steget in?

Är det imorgon kväll cykelcrossen tar steget in i svenskens vardagsrum? Det kanske är att ta i lite väl mycket, men jag hoppas många inser det fina med sporten när dom får se Svett & Etikett imorgon kväll, kl. 21.00 på SVT Flow alltså… Det får man absolut inte missa!

Tills dess kan ni ju hålla tillgodo med denna trestegsraket i form av en videoblogg som jag gjorde när jag och Contis hösten 2013 gav oss i kast med cykelcross första gången. Där klev jag verkligen ur min komfortzon på så många vis, tror inte riktigt jag visste vad som väntade oss, vi hade trott att vi hade kört cykelcross på ett varv i Gropen, det var inte i närheten av vad som väntade oss. Jag har förmodligen skrivit det förut, men när jag rullade in i bokskogen vid Slottskogsvallen första gången var min första tanke ”Här kan jag inte cykla, det går inte”. Det gick, jag blev inte varvad någon av dagarna… Framförallt hade jag gett mig själv möjligheten att uppleva något helt fantastiskt kul… Men nog med snack, här kommer den skakiga historien om hela den helgen i Göteborg i rörlig bild… Den fick ingen Oscar för bästa foto konstigt nog…

En reaktion på ”Tar cykelcrossen steget in?

Kommentera

