Rule #9 // If you are out riding in bad weather, it means you are a badass. Period.

Alla känner igen den där va, om inte kan ni ju kolla här. Om ni sedan förväntar er någon bild i det här inlägget så kan ni glömma det, mina händer var för frusna för att göra något annat en växla och kontrollera cykeln eller som Contis uttryckte det innan kvällens sista intervall: ”Det är så kallt att det knappt går att växla”. Hur blev det nu såhär kul då?

Jo, det skulle köras 4 x 10′ intervaller LT-isch med tävlingsligan, lite surmulna moln tornade upp sig i horisonten och när vi rullade iväg på uppvärmningen stod det snabbt klart att vi nog var på kollisionskurs med dessa. Snart öppnade sig himlen med hagel, snöblandat regn och allsköns härlighet, temperaturen droppade ett par grader och vi var snart genomvåta som få… Några vände under uppvärmningen, jag inte direkt klandra dom, det var inte direkt idealiskt därute idag.

Men innan vi skulle köra igång intervallerna så slutade det regn-snöa och kvar var bara det svinkalla regnvattnet som stänkte upp, annars var det rätt härligt. Jag körde mina två första intervaller solo, dom två sista hade jag häng på Contis och AK, men jag valde avsiktligt att ta ut såpass mycket lucka att jag skulle få göra jobbet själv och inte åka med. Kände mig förhållandevis stark idag, dock var nedkylningseffekten total, när man skulle ställa sig upp och trycka på så funkade det lite halvdåligt. Var lite krokig sista två minuterna på sista intervallen annars höll jag ihop det hyfsat (299/291/276/276W) att effekten böev något lägre på dom två sista är rätt naturligt eftersom vi hade mer medvind då och framförallt den sista är rätt lättkörd (läs mycket nedför). Om jag jämför med min insats jag gjorde häromkvällen när jag körde mig fördärvad för 14′ med 289W så var ju kvällen klart mycket bättre, vilket var ett skönt kvitto…

Nu soffa, imorgon eftermiddag vankas distans om vädret vill… För ikväll frös jag mer än jag gjort någon gång under hela vintern.

Kommentera

