Det vankas kantvindsfest på Östgötaschlätta

Godmorgon på er, klent med bloggande igår, var ute med Contis och sköljde 3,5 mil igår efter jobbet, underbar lätt cykling där allt mellan himmel och jord avhandlades, mestadels cykelrelaterat dock… Det kändes som att benen behövde det efter tisdagens urblåsning. På tal om urblåsning, nu utlovar vädret en urblåsningsfest på Östgötaloppet i år igen, nå´nstans hade jag ju ur ett personligt perspektiv hoppats på att det inte skulle blåsa så mycket. Men nu är det som det är, lika för alla, det passar somliga bra, somliga mindre bra, jag vet vad som är viktigt för att det ska kunna gå bra ändå, går det inte bra vill jag ändå känna att jag gjorde allt jag kunde, mer än så är svårt att begära av sig själv… Kanske viktigast av allt är att jag vill känna att det var kul mitt i plågan!
Skärmavbild 2015-02-09 kl. 12.36.35
Idag vilar jag vackert, barnen kommer åter från mina föräldrar så vi ska ha en mysig kväll tillsammans innan dom går till sin mor imorgon igen. Sedan blir det lugnt och fint i dagarna två med lite lättare benväckningssprätt på lördag, det ska bli sjukt kul att dra igång landsvägssäsongen igen. Trodde inte att jag skulle känna så efter förra årets Anundslopp!

När vi ändå är inne på det där med blåsten så kan vi ju inte låta bli att tänka på Gerraint Thomas vurpa på Gent-Wevelgem häromveckan där han bokstavligen blåste av vägen… Något som tydligen hände förra året på Östgötaloppet också… Det är väl fantastiskt med vind?

Kommentera

