Tisdagsfyrorna revisited!

Det finns ett underbart plågsamt ställe man gärna återvänder till och som man lika snabbt glömmer just hur plågsamt det är – tisdagsfyrorna med klubben! För att bryta ner känslan lite snabbt när man kör en fyra (ute that is i lagtempoform, igår på 3 cyklister) så är det lite såhär: 0-30 sekunder hanterbart med acceleraltionsfas, 30 sekunder-1 minut nu börjar det bli jobbigt, 1-3 minuter satan det här är skitjobbigt, in på hjul, ät styrlinda, häng i, 3-4 minuter nu är det bara 1 minut kvar, grisa på släp inte trycket i pedalerna fast hjärnan och benen bara ville sluta, redan för 3 minuter sedan… Det basically är känslan vi gick igenom 8 gånger igår kväll, vilka är då vi? Jo förutom undertecknad så var det Kristoff och Contis, den sistnämnde var lite sliten från en helhelg i elitklungan, det tackade vi för annars hade det kunnat bli ännu jobbigare om det ens är möjligt. Jag trodde jag skulle få tacka för mig efter den första intervallen i kantvinden men på något mirakulöst vis jobbade jag mig in i det hela och även om jag var på gnällen att flyga av på sista intervallen så grävde jag djupt och höll ihop det hela. Man får väl tacka Contis och Kristoff för att benen gjorde ont på kvällen, men det är väl för underbart!

Ni som vill läsa watt och sånt därn´t får väl kolla in Strava här denna gången.

Man är ju lite ledsen i ögat att man inte körde som igår kväll i söndags! Men, men, nya chanser kommer…

Kommentera

