Lördagströskel

Skärmavbild 2015-04-18 kl. 21.15.49
Imorse var det hemskt fint…

Gokväll i alla stugor, nu är man i soffan, det blev en produktiv och hektisk dag! Med hjälp av mina underbara föräldrar så skiftade vi några rum i huset, det tog sin lilla tid kan jag säga! Men det blev sjukt bra. Nu är det här dock ingen inredningsblogg i bästa Ernst-stil så vi lämnar det därhän.

Imorse cyklade jag väl ändå, direkt från frukostbordet nästan. Barnen kollade film och smörjde lördagsgodiskråset (ja, mina barn brukar få lite lördagsgodis efter frulle på just lördagar, inga konstigheter). Själv stack jag utan för en produktiv timma på cykeln enligt devisen att träna ute är alltid roligare än inne. Planen var 2 x 10′ runt tröskelansträngning, värmde genom Hökåsen (det vill säga runt 10′) sedan stampade jag igång. Aningens trögstartad kände jag, lägg därtill lite motvind så blev det lite slitsamt men jag bet mig in i det hela, landade in den första på 281W (4,6W/kg), hämtade andan och körde den andra, den kändes bättre och med lite gynnsammare vindar gav den mig 280W. Rullade av nöjd och glad och väl hemma kunde jag konstatera att barnen fortfarande satt nöjda i soffan. Jag hade tolv sekunder tillgodo på en timma, bra investerad tid, tror jag kopierar receptet imorgon igen, minus intervallerna.

Annars vankas det städdag i samfälligheten imorgon, utöver den har jag lovat mig själv en lugn eftermiddag med Amstel Gold Race på ESP… Det är en plan!

Kommentera

