Lunchfyror på en måndag!

Skärmavbild 2015-04-20 kl. 15.21.22
Jag är inne en period där jag försöker minimera antalet timmar i mitt liv på en trainer, den motivationen kan gott sparas till vinterhalvåret. Nu är barnen så stora att dom kan vara själva någon timma på helgmornarna så jag kan bli kvitt trainerpassen på helgerna de veckor jag har barnen. Jobbdagar med barnen kan jag lika gärna ta med cykeln ned på bilen, det tar extra 5 minuter max att lasta cykel, det är det lätt värt! Hinner man något på en timma då, jodå? Jag var ute i 67′ idag och blev jättetrött i benen.

Körde 4 x 4′ med lite varierande vila (på grund av korsningar osv.) men försökte hålla det till lite drygt 3′. Kände mig lite småtrött på grund av lite för lite sömn, men benen svarade upp oväntat bra och pannbenet kunde leverera även i motvinden på den andra intervallen. Det hela gav mig 322/329/314/324W och ett snitt på 322W (5,3W/kg) således ett av dom bättre passen med fyror och helt solo dessutom. För att krydda det hela cyklade jag till Vedbobackens backsida och fyrade av det sista som benen hade, det resulterade i ett KOM på segmentet och jättetrötta ben som bara stumma kunde få mig och cykeln att rulla tillbaka till kontoret, lite tröttare, lite nöjdare, lite gladare… Om det är möjligt!

Känns som det finns mycket i benen, det gäller bara att få till åkningen!

2 reaktioner på ”Lunchfyror på en måndag!

Kommentera

