Oggendsessie

Godmorgon folks, imorse skulle jag köra det som kallas för Oggendsessie, lite samma lika som Le Peloton i Stockholm. Det vill säga träffas tidigt, cykla fort, äta frukost, åka och jobba. Ett perfekt koncept. Vi provade en sväng förra året, eller en gång. Nu får vi inte ge upp så lätt. Förra veckan körde två personer. Idag blev det bara jag. Att köra hårt själv utan frukost i kroppen är ju alltid speciellt.
IMG_5066
Oggendsessie på vårklassikerunderlag…

Kör lite halvmjäkigt ut genom stan sedan försökte jag applicera tryck i pedalerna, inte så jag ställde av mig själv, men ingen mesproppsåkning heller, rundan för Oggendsessie är 3 mil vilket inte är så långt, men utan kaffe i kroppen så… Ja, ni förstår.

Lite motvind från Irsta tillbaka till stan gjorde det lite segt och farten gick ner och effekten upp. Det fina med rundan som är uppskissad är att den går ut på Björnön och vänder. Jag har skrivit det förr och skriver det igen – jag älskar att cykla där. Det är visserligen bara ett fåtal kilometer, men det går upp och ner och svänger, sjukt kul åkning. Samtidigt är det ett ställe där man kan bli jättetrött på grund av kuperingen, jag blev trött. Sega syrafyllda morgonben lixxom. Men vackert inramat av Mälaren så glömmer man snabbt sånt.
Skärmavbild 2015-04-24 kl. 09.10.46
Vackert ändå lixxom… Både cykel och stad…

Försökte hålla trycket uppe till jag kom in i stan. Sedan var jag lite seg, det hade varit jobbigt, inte snorjobbigt men lagom för att ha gjort det själv innan frukost. Ni kan se allt här.

Eftersom det bara var jag så skippade jag frukosten och åkte till jobbet och hängde på låset till Hemköp och köpte frukost där. Fin morgon är vad det var och det kommer bli en fin dag också! Vi håller i det här med Oggendsessie så hoppas vi på mer folk vad det lider, det tog ju ett tag att etablera Le Peloton i Stockholm och jag vet ju att det finns många duktiga cyklister i stan, dom måste bara slita sig från kudden. Lid på morgonen njut av kudden efter jobbet istället! Baam!

Blir logistikrunda hem med cykeln på lunchen, sedan hoppas jag på fina ben, det vankas Norbergs-distans imorgon, jag planerar att skarva upp till 6 h effektiv tid. Får se om jag sedan orkar det när vi väl är igång.

Kommentera

