Mälarcupen deltävling 1 – Hässlö GP

Hej på er, vilken sjusärdeles cykelfest det blev igår när den första deltävlingen av Mälarcupen avgjordes med ett GP på halkbanan på Hässlö. Det grillades burgare och det cyklades fort och hårt, och var man än såg sig om så såg man folk med ett leende på läpparna. Stor eloge till Per som dragit ett tungt lass i att fixa det här. Vi som körde förra året kunde se vilken skillnad det var, superarrangemang och det hade dragit hit mycket folk också.

Förra året var det väl ingen succé för mig på den här banan, hade svårt i kurvorna och var allmänt loj, men när jag och Quintana värmde några varv på banan igår så kändes det väl nästan som om det skulle kunna funka i år. Vi blev nog 20-talet startande i herrklassen som startade ihop med damerna och junisarna.
17122992579_ab5bedf78d_z
Dags för start och jag berättar för Lette-Roberts hur kallt det är… Foto: Katja

Vi startar och jag känner direkt att mina ben svarar rätt bra, även om jag många gånger är usel i kurvorna och får jaga onödigt mycket på rakan (den enda typ, sedan svänger det mest på banan) så känner jag aldrig att det är kris, det finns alltid i benen att köra ikapp. Visst kostar det onödigt med energi men ändå. Erik och Norbergs-Gunnar kommer iväg när jag sitter lite för långt bak och jag och en CK Uni-snubbe försöker dra på för att köra in lite, men det stannar av och vi kör snart i klungan om tredjeplatsen. Resten av loppet flyter på i hög jämn fart med en del fartökningar och småförsök men ingen tillåts komma iväg av dom som lyckats hålla sig kvar i klungan (gissningsvis runt 10 pers.). På sista rakan försöker jag öka lite, men eftersom det redan går så fort är det svårt att skapa något. Får ta en spurt mot samma CK Uni-snubbe om en ännu okänd placering. Sjukt kul var det! Strava kan ni se här. Kände mig stark hela vägen, klart avgörande för att jag nu anmält mig till Skandis GP den 10/5. Det blir tufft som fan, men provar man inte så vet man inte!
16686758834_bb80394665_z
Inne på målrakan, jag sitter på femte hjul och Lette-Roberts drar. Foto: Wetso

IMG_5174
Igångdraget in på målrakan igen, så jävla snabb att jag är oskarp. Foto: Wetso

IMG_5166
På tredjehjul genom kurvan, fullt jävla ställ. Foto: Wetso

17283269286_b3e33032e2_z
Chilling innan rejset! Foto: Katja

På det hela en riktig cykelfest som jag skrev innan. Nu ser vi framemot dom andra deltävlingarna och kanske då framförallt Barkarölinjet den 20/5.

En reaktion på ”Mälarcupen deltävling 1 – Hässlö GP

  1. Ping: LVG-säsongen 2015 – the sammanfattning | swyzak

Kommentera

